איך לדבר עם מכור

הקדמה: מהי התמכרות? האם התמכרות היא מחלה?

התמכרות היא מונח המשמש לתיאור הסתמכות לא בריאה וכרונית על חומר או פעילות. היא מתוארת גם כמחלה, אבל יש ויכוחים האם התמכרות היא בעצם מחלה.

יש אנשים שטוענים כי התמכרות לא צריכה להיחשב כמחלה מכיוון שהיא יכולה להיגרם מבחירה אישית או מגורמים אחרים. הם אומרים שאנשים מקבלים את ההחלטות שלהם לגבי מה הם מכניסים לגוף שלהם ובאיזו תדירות הם משתמשים בסמים ובאלכוהול. הם גם אומרים שהתמכרות יכולה להיגרם על ידי מחלות נפש, עוני, היסטוריה משפחתית וגורמים אחרים שאינם בשליטת האדם.

אחרים טוענים שהתמכרות צריכה להיחשב כמחלה מכיוון שהיא גורמת לשינויים בכימיה של המוח לאורך זמן. הם אומרים ששינוי זה בכימיה של המוח מוביל להתנהגות כפייתית של חיפוש סמים גם כשהאדם יודע שזה יקרה.

אנחנו זמינים 24/7, השאירו פרטים להתייעצות עוד היום!

שלב 1. ביסוס אמון וכבוד

אמפתיה היא היכולת להבין ולשתף את רגשותיו של אחר. זהו מרכיב מרכזי ביצירת אמון וכבוד.

מטפל טוב צריך להיות מסוגל לשים את עצמו בנעליו של מישהו אחר, להבין את נקודת המבט שלו ולהתייחס אליו ברמה רגשית עמוקה. ללא אמפתיה, יהיה קשה למטפל לבצע את עבודתו ביעילות.

שלב 2. הגדר גבולות מוצקים

כשאתה מציב גבולות, אתה אומר למכור מה לעשות ומה לא לעשות. חשוב שתהיו ברורים לגבי הגבולות שכן זה יעזור בהפחתת היקף הטעויות עם המכור.

למרות שזה עשוי להיראות כמו עבודה רבה ומיותר, חשוב שתגדירו את הגבולות הללו כי זה יעזור בעבודה עם המכור.

שלב 3. עזרו להם לפתח פעילויות אלטרנטיביות

ישנן מספר פעילויות שיכולות לעזור לאנשים לשחרר תלות מסויימת בחיים שלהם. אלה לרוב כוללים ספורט או בישול.

הפעילויות הללו יכולות לעזור לאנשים לשחרר תלות מסויימת על ידי מתן הזדמנויות לפתח מערכות יחסים בסביבה שבה הם מרגישים בנוח.

שלב 4. לספק תמיכה רגשית

הקשבה אמפתית היא טכניקה שבה המאזין מנסה להבין מה הדובר מרגיש. ניתן להשתמש בטכניקה זו בטיפול, בגישור, או אפילו בשיחה של אחד על אחד. אמפתיה היא חלק חשוב בתמיכה רגשית מכיוון שהיא עוזרת לאנשים להרגיש שהם נשמעים ומבינים אותם.

יש אנשים שמתקשים להביע את רגשותיהם וייתכן שיזדקקו לעזרה בניסוח מה שהם מרגישים. הקשבה אמפתית יכולה לעזור להם למצוא את המילים לתיאור רגשותיהם ביתר קלות. זה גם יכול לעזור להם לזהות מה עשוי להפעיל את הרגשות האלה, כך שהם יכולים לעבוד על שינוי הדברים האלה בחייהם.

שלב 5. עודדו מודעות עצמית ומודעות להשלכות אפשריות להתנהגותם

השלכות התנהגותיות חשובות בהבנת סימני האזהרה של התנהגויות או מצבים ממכרים.

סימני אזהרה להתנהגויות או מצבים ממכרים כוללים:

– תחושת עיסוק במחשבות על שימוש בחומרים, עיסוק בשימוש בחומרים לעתים קרובות יותר מהמתוכנן, והמשך השימוש למרות ההשלכות השליליות.

– חווה דחפים עזים להשתמש בחומרים ותחושת אי שקט, עצבנות, חרדה, כועס או מדוכא בעת ניסיון להפחית את השימוש בחומרים.

– שימוש בחומרים לתקופות ארוכות יותר מהמתוכנן במקור או למספר רב יותר של ימים ברציפות.

אנחנו זמינים 24/7, השאירו פרטים להתייעצות עוד היום!
דילוג לתוכן